GGWO Poland - Misja Laski
  • Witamy
  • O nas
  • Historia
  • Wierzymy
  • Kościoły
  • Media
    • Nabozenstwa Online
    • Q&A
    • Publikacje
    • PolCon 2016 - YouTube >
      • PolCon 2015
      • PolCon 2014
    • Nauczania Audio >
      • Q&A Mam Pytanie
      • 10 przykazań - audio
      • ŁASKA - ŁK 15
      • Eurocon 2018
    • Nauczanie video >
      • Nauczanie video 1
      • Nauczanie video 2
      • Nauczanie video 3
      • Carl H. Stevens
      • 10 przykazań
      • Prawdziwe Relacje
      • Kręgosłup - przekonania
    • Galeria zdjęć >
      • PolCon 2015
      • Zakonczenie ChIBiM - Krakow
      • Eurocon 2014
      • Festiwal Nadziei
      • Bielice 2013
    • Muzyka
    • Swiadectwa
    • GGWO YouTube
    • GGWO Facebook
    • BIBLIA audio
    • PolCon 2022 >
      • PolCon 2022 ANG
  • Blog
  • Służby
  • Kontakt
  • English
A Duch i oblubienica mówią: Przyjdź!
A ten, kto słyszy, niech powie: Przyjdź!
A ten, kto pragnie, niech przychodzi, a kto chce, niech darmo weźmie wodę żywota. 

Obj. 22, 17

''I zamknął Pan za nim''  1 Mojż. 7, 16

10/10/2017

13 Comments

 
''Życie Noego przypadło na bardzo złe czasy. Sam Bóg wydał o nich jednoznaczne świadectwo ;A gdy Pan widział, że wielka jest złość człowieka na ziemi i że wszelkie jego myśli oraz dążenia jego serca są ustawicznie złe, żałował Pan, że uczynił człowieka na ziemi i bolał nad tym w sercu swoim... A ziemia była skażona w oczach Boga i pełna nieprawości." 1 Mojż.6;5-6,11
Bożą odpowiedzią na ten stan rzeczy był wielki potop, w którym zginęli wszyscy ludzie z wyjątkiem z tych, którzy znaleźli bezpieczne schronienie w przygotowanej wcześniej arce. Drzwi arki sam Bóg zamknął za nimi.
Dziś żyjemy w bardzo podobnych czasach. Ludzki egoizm z każdym dniem coraz częściej prowadzi do jawnej przemocy. Zło ze wszystkich stron napiera z coraz większą siłą. Jednak tak jak niegdyś Noe znalazł łaskę w oczach Boga, tak też i dziś Bóg kieruje do wszystkich ludzi ofertę swojej łaski przez ewangelię. Chociaż Bóg codziennie jest znieważany przez swoje stworzenie, nie posunął się jeszcze do ostatecznego wylania swego gniewu. Jest miłosierny i cierpliwy , bo nie chce ,aby ktokolwiek zginął, lecz chce by wszyscy przyszli do opamiętania. A dzień Pański nadejdzie...' 2 Piotra 3;9,10
W przyszłości Bóg zamknie drzwi łaski - na zawsze. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że może to nastąpić dla Ciebie już dziś? Nie lekceważ tego, że Bóg dziś podejmuje staranie o Twój osobisty ratunek i zabiega o to, by otworzyć Twoje serce!
Gdzie Ty się znajdziesz odrzuciwszy Boże zbawienie? Gdzie ja się wtedy znajdę? Arka obrazuje Pana Jezusa, Zbawiciela grzeszników. Kto wyzna swoje grzechy Bogu i uwierzy, że Pan Jezus wziął na siebie karę za nie, zostanie ułaskawiony i będzie na wieczność bezpieczny, zachowany przed przyszłym Bożym sądem.''

Dobry Zasiew 2017


Tekst powyżej przedstawia biblijne spojrzenie na to, czym i w Kim jest Zbawienie. Organizacja Świadków Jehowy przedstawia to zgoła inaczej. Siebie widzi jako arkę, w której wierni mogą uzyskać schronienie.
Uważaj, Drogi Świadku, abyś nie położył zaufania w książętach tego świata, kimkolwiek by oni nie byli i cokolwiek wspaniałego by nie mówili na swój temat.

Dlaczego?
Ponieważ Słowo Boże mówi:
"Lepiej ufać Panu, Niż polegać na ludziach.  Lepiej ufać Panu, Niż polegać na możnych." Ps. 118, 8-9

Wiem, to wzburzy Cię bardzo.
Powiesz: "Nie będę tego czytać dalej! Ufam Bogu, nie ludziom! Służę Bogu, nie ludziom!"

Czy rzeczywiście?
Dlaczego więc składasz sprawozdanie ze służby kaznodziejskiej (tzw. owoc)?
Dlaczego, jak ognia boisz się, żeby ktoś na Ciebie nie powiedział czegoś złego przed zborem?
Dlaczego nie chcesz rozmawiać z innymi chrześcijanami, szczególnie z tymi biblijnie wierzącymi?
Dlaczego nie chcesz wyrażać własnych opinii, nawet boisz się myśleć samodzielnie, nie mówiąc o strachu przed jakimikolwiek wątpliwościami dotyczącymi nauczania organizacji?

Pamiętaj - nie osądzam Cię, nie oceniam. Pytam tylko: DLACZEGO?
Sam przed Bogiem to rozważ.
Bóg woli Twoje szczere wątpliwości niż obłudną lojalność.
Oddaj to wszystko Chrystusowi w modlitwie i wykrzycz: 
"Pan jest ze mną, nie lękam się, Cóż może mi uczynić człowiek?" Ps. 118, 6

Pozdrawiam Cię najserdeczniej!
Ania


Poniżej cytaty ze Strażnic, dla porównania i spokojnego rozważenia

„Jest to dla nas wskazówką, że postanowienie dotyczące zbawienia wiąże się ściśle z organizacją Jehowy” (Strażnica Nr 20, 1968 s. 4).

„(...) w Strażnicy w roku 1936, powiedziano: »Pismo Święte wyraźnie potwierdza, że w Armagedonie Jehowa zniszczy ludy ziemi, a zachowa tylko tych, którzy przestrzegają Jego przykazań i trzymają się Jego organizacji...«” (Świadkowie Jehowy – głosiciele Królestwa Bożego 1995 s. 170).

„Kto się podaje za chrześcijanina, musi być zawsze cząstką widzialnej organizacji Jehowy” (Strażnica Nr 3, 1960 s. 11).

„Poza moralnie czystą organizacją Bożą nie ma życia wiecznego” (Strażnica Nr 6, 1961 s. 10).

„Jeśli chcieli rozumieć Biblię, co miało im przynieść ratunek, to Biblia musiała im być wyjaśniona przez organizację Bożą” (Strażnica Nr 1, 1963 s. 8).

„A chociaż dzisiaj świadectwo to obejmuje jeszcze zaproszenie do organizacji Jehowy w celu zapewnienia sobie wybawienia, nadejdzie czas, gdy orędzie przybierze ostrzejszy ton, jak »gromki okrzyk wojenny«” (Strażnica Rok CIII [1982] Nr 9 s. 19).

„Nie myśl, że można chodzić różnymi drogami i zaskarbić sobie życie w nowym systemie Bożym. Jest tylko jedna droga. Tylko jedna arka przetrwała potop, a nie pewna liczba łodzi. I tylko jedna organizacja – widzialna organizacja Boża – przetrwa szybko nadciągający »wielki ucisk«. (...) Jeżeli chcesz być ubłogosławiony życiem wiecznym, to musisz należeć do organizacji Jehowy i spełniać Jego wolę” (Będziesz mógł żyć wiecznie w raju na ziemi 1984 s. 255).

13 Comments
Barbara
10/28/2017 04:39:44 am

Dlaczego więc składasz sprawozdanie ze służby kaznodziejskiej (tzw. owoc)?

Może odpowiem na to pytanie.
Świadkowie Jehowy składają comiesięczne sprawozdania ze służby kaznodziejskiej, dlaczego? To nie jest cenzura, chociaż daje pewien wgląd w tzw. "duchowość wiernych", to znaczy czy trwają w wierze, bo "owoc warg" pokazuje Ich stan duchowy. Jednak jednym z innych powodów jest to, aby organizacja miała wgląd w swoje pole działania, czyli ile osób odwiedzano w celu prowadzenia studium biblijnego, ile rozpowszechniano czasopism i jakich ( jest to potrzebne w celu drukowania ilości literatury, dzisiaj już ogranicza się masowe drukowanie, związane to jest z kosztami), w jakim rejonie dzieło głoszenia jest owocne, potrzeba tworzenia lub rozdzielania zbyt dużych zborów, po prostu chcą wiedzieć ile jest głosicieli, ile osób gotowych do chrztu. Te informacje same w sobie nie są złe, jeśli prowadzi się ogólnoświatową działalność ewangelizacyjną. Skąd by było wiadomo ile osób zostało ochrzczonych w I wieku, jak podają Dzieje Apostolskie? Zapewne liczono. Liczono też tych, którzy słuchali Pana Jezusa i zostali nakarmieni chlebami i rybami. Tak więc prowadzenie pewnych statystyk nie jest złe, bo w innych kościołach też jest prowadzona. Skąd by było wiadomo ile jest np. kościołów Misji Łaski na świecie (jest mapka), misjonarzy, itp. ?
Złem jest wtedy, gdy ludzie "służą" Bogu ze względu na statystykę, na opinię, ze strachu przed człowiekiem, ale sercem są daleko od
Boga, w tym tkwi niebezpieczeństwo "uczynkowości", bo z Panem Bogiem nie ma nic wspólnego.

Reply
Ania
10/29/2017 10:33:22 am

Basiu, nikt z biblijnie wierzących nie liczy głoszenia na godziny, gdyż "z obfitości serca mówią usta", a nie z potrzeby wyrobienia określonej ilości czasu. Oczywiście, nie ma nic złego w statystykach, jednakże jeżeli ze statystyk czyni się cel sam w sobie, pewien rodzaj wyścigu, sprawa już nie jest tak oczywista. Punkt ciężkości przesuwa się bowiem z <potrzeby serca, prowadzenia Bożego> na <uczynkowość, nasze starania>. Poza tym, czynimy to, aby zasłużyć sobie u ludzi (w tym wypadku - organizacji SJ) na rodzaj profitu - pochwałę, bycie lepszym od drugiego, samozadowolenie z wykonanej pracy.

Reply
Barbara
10/30/2017 01:33:04 pm

Czegoś nie rozumiem Aniu, czy w mojej odpowiedzi jest jakaś niejasność?
Czy nie napisałam - cytuję "Złem jest wtedy, gdy ludzie "służą" Bogu ze względu na statystykę, na opinię, ze strachu przed człowiekiem, ale sercem są daleko od
Boga, w tym tkwi niebezpieczeństwo "uczynkowości", bo z Panem Bogiem nie ma nic wspólnego."
Głoszenie u świadków to nie tylko podawanie godzin, wyjaśniłam to.

Aniu napisałaś - cytuję "Poza tym, czynimy to, aby zasłużyć sobie u ludzi (w tym wypadku - organizacji SJ) na rodzaj profitu - pochwałę, bycie lepszym od drugiego, samozadowolenie z wykonanej pracy".
Tzw. owoc czyli sprawozdanie jest anonimowe, tylko starsi zboru mają wgląd do karty głosicieli, więc jak poszczególne osoby czują się lepsze od innych? Jak się mają porównać?

A co powiesz o tzw. liderach i służbach w kościele, czy wywieszanie na tablicy ogłoszeń nazwisk to nie gloryfikowanie osób? Czy nie mają Oni uznania u innych? Czy nie podkreśla się Ich służby, Ich starań? Czy to nie może doprowadzić ludzi do pychy, znając ludzką skłonność do próżności? Wszędzie gdzie są ludzie, są też potknięcia.
U świadków jest "pionier", ktoś lepszy bo więcej coś robi, więcej czasu poświęca, a w niektórych kościołach jest "lider", też ktoś lepszy bo więcej robi i więcej czasu poświęca, nie siedzi w ławce. I ten dostaje pochwały przed zborem i tamten dostaje pochwały w kościele, czyż nie tak Aniu?

Reply
Ania
11/1/2017 04:50:04 am

Basiu, bycie opiekunem danej służby (liderem, jak to nazwałaś), to raczej odpowiedzialność, nie powód do pychy. Nie wiem, jak to funkcjonuje w innych kościołach, u nas (jak wiesz) nikt nie jest "wywieszany na tablicy". Poza tym, każdy z nas robi to, do czego Bóg go powołuje. Nie ma przymusu ze strony człowieka (pastora, starszego, czy brata), w każdej chwili można zrezygnować, nikt nikogo ze służby nie rozlicza. To nasza odpowiedzialność przed Bogiem, nasze życie, nie ciężar narzucony przez człowieka. Jesli bowiem Bóg daje powołanie, daje tez łaskę do jego spełnienia, daje (ze tak się wyrażę) "chcenie". Idąc dalej mozna powiedziec, ze i "wykonanie" należy do Niego. To nie nasze dzieło, ani powód do chluby. Wszystko na chwałę Pana.
Różnica pomiędzy takim podejściem do służby, a podejściem SJ, jest ogromna. Tam wszyscy bowiem muszą robić to samo i tak samo, gdyż nawet sposób głoszenia jest im narzucony z góry. Gdzie jest miejsce na działanie Ducha Świetego? Wszystko przecież już obmyślił i narzucił człowiek.
Ja, gdybym musiała coś robić dla Boga i rozliczać to przed człowiekiem, czułabym się niekomfortowo, niejako "zduszona", naciskana. Nie czułabym Chrystusowej wolności, ale ludzki rygor. Rozumiesz?
Pozdrawiam Cię gorąco, Basiu!

Reply
Barbara
11/1/2017 11:41:02 am

Aniu, moim celem nie jest polemika za wszelką cenę, pewne "udawadnianie" czegoś już mnie męczy, ja staram się patrzeć obiektywnie. Tylko dlatego zabrałam głos, aby odpowiedzieć na Twoje pytanie skierowane do czytelnika.Są wśród świadków Jehowy ludzie, którzy z serca głoszą ewangelię bo czują się odpowiedzialni przed Bogiem, kochają też bliźnich, nie liczą godzin dla samych godzin, znam osoby które więcej robią dla Boga, a mniej wykazują w sprawozdaniu albo wcale tego nie robią. Jaki jest cel sprawozdania to wyjaśniłam.
Chociaż więc w organizacji pewne sprawy są narzucone z góry to raczej aby zachować pewien porządek, a to że czasami zniewalają to inna sprawa. Są osoby, które nigdy nie głosiły "od domu do domu" co nie znaczy, że nie mówiły o Bogu. To zależy od sumienia i zrozumienia tychże osób. Teraz podobno nie będzie kładzionego nacisku na głoszenie.

Co do tych liderów, to w niektórych kościołach faktycznie jest lista na tablicy, w innych na stronie kościoła. Mnie nic do tego, ale jeśli widzę, że bywają tam osoby nawet nie ochrzczone, albo będący w kościele "raz na rok", to jaka to jest służba i dla kogo? Mogę tylko zrozumieć, że lista nie jest zaktualizowana.

Reply
Szymon
11/1/2017 03:25:52 pm

"Są wśród świadków Jehowy ludzie, którzy z serca głoszą ewangelię bo czują się odpowiedzialni przed Bogiem"
Chciałbym zapytać Basię, czy naprawdę uważa, że Świadkowie Jehowy głoszą ewangelię Chrystusa, która prowadzi do zbawienia słuchaczy? Czy Chrystus jest tam głoszony jako Bóg i Stworzyciel wszechrzeczy? Czy naprawdę czują się odpowiedzialni przed Bogiem za głoszenie Jezusa jako stworzenia i wciąganie ludzi w kłamstwa ludzkiego fanatyzmu? Czy nie odnosi się do nich ( ciało kierownicze) cytat z Mateusza 23,15 "Biada wam, uczeni w Piśmie i faryzeusze, obłudnicy, że obchodzicie morze i ląd, aby pozyskać jednego współwyznawcę, a gdy nim zostanie, czynicie go synem piekła dwakroć gorszym niż wy sami." Nie rozumiem ciągłego usprawiedliwiania tej zwodniczej organizacji przez osobę, która już przecież nie jest jej członkiem, a jest chrześcijanką. Pozdrawiam. Szymon

Reply
Barbara
11/2/2017 03:22:39 am

Nie rozumiesz mnie Szymonie, bo nie byłeś nigdy świadkiem Jehowy. Na Twoje pytanie odpowiem ze swojego doświadczenia. Gdy zostałam świadkiem Jehowy było to z potrzeby serca, to świadkowie przyszli do mnie z Biblią i ok. półtora roku studiowałam Biblię zanim podjęłam decyzję o chrzcie aby wejść w szeregi świadków Jehowy. W sercu byłam przekonana o prawdziwości tego co głosiłam innym, na pewno celowo nie wprowadzałam w błąd, mało tego byłam odpowiedzialna przed Bogiem, bo to czyniłam z Jego powodu, powołując się na werset z Mat. 28:19,20. Gdy zorientowałam się, że coś jest nie tak, nie głosiłam, mimo że byłam SJ.
Ja nie bronię i nie usprawiedliwiam organizacji, ja bronię ludzi, którzy na dzień dzisiejszy są zaślepieni, a w sercu chcą służyć Bogu. Ja będąc SJ rozumiem dlaczego tak, a nie inaczej myślą czy robią. Ty tego nie rozumiesz. Tylko Duch Boży otwiera umysł i serce, u mnie to trwało ponad 30 lat. Czy myślisz Szymonie, że gdybyś znał mnie wcześniej jako SJ i ostro w mojej obecności krytykował orqanizację, to wtedy otworzyły by mi się oczy? Raczej bardziej bym się zatwardziła i nie słuchała. Dla mnie to nie jest metoda głoszenia, krytykowanie innych.
Ja wiem, że SJ nie lubi się, bo mają większe pojęcie o Biblii i dyskusje są kontrowersyjne, bo łatwiej kierować "głupim".

Jeśli moje komentarze, odpowiedzi na pytania, postrzegacie jako "zawalidrogę" w Waszej służbie, to już nie będę komentować, a komentarze i moje świadectwo możecie usunąć ze strony kościoła. Nie chcę być postrzegana jako wichrzyciel czy ktoś Wam nieżyczliwy. Nie chcę być źle rozumiana, że jestem Waszym przeciwnikiem, bo Bóg mi świadkiem, że nie jestem.
Pozdrawiam w Panu.

Reply
Ania
11/2/2017 09:41:43 am

Basiu,

dobrze, że rozmawiamy. Temu służy ta platforma, ten blog.
Szymon pewnie sam odpowie, ja jednak ze swej strony pragnę Cię zapewnić, że nikt z nas rozmawiając ze SJ nie wytacza dział i nie strzela do ludzi. Tylko bowiem miłość i łagodność oraz świadectwo wiary mogą wpłynąć na zaślepionych i zmanipulowanych.

Problem polega na tym, że pomimo tego, co napisałam powyżej, nie można tych ludzi klepać po plecach i utwierdzać w przekonaniu, że służą Bogu, gdyż to tylko pozostawia ich w dalszym uśpieniu. SJ muszą uzyskać jasny przekaz, że podążają za człowiekiem, nie za Bogiem, i ich szczere chęci nie zmieniają tego. Nikt z nas nigdy nie powiedział, że brak im gorliwości. Wręcz przeciwnie, gorliwość mają, ale jaką? Nierozsądną... "Bo nie znając usprawiedliwienia, które pochodzi od Boga, a własne usiłując ustanowić, nie podporządkowali się usprawiedliwieniu Bożemu." (Rz. 10, 3)

To nie jest wszystko jedno, Basiu.
To nie wszystko jedno, jakiego Jezusa się głosi, jaką Ewangelię.
Gdyby tak było, nie było by mowy o ślepych przewodnikach ślepych, którzy razem wpadają do dołu, nie było by też przestróg przed przyjmowaniem "innego Jezusa i innego ducha" (2 Kor. 11, 4).

Świadkowie nie mają pojęcia o Biblii, Basiu. Ich znajomość Pisma jest wybiórcza i nazwijmy to, "niesamodzielna". Znają bardzo dobrze nauki Strażnicy, nie Biblię, a to różnica zasadnicza. Nie głoszą też Ewangelii, a więc Dobrej Nowiny o Chrystusie, głoszą wymysły Ciała Kierowniczego, wykładnię organizacji. Nie widzą planu Bożego ukrytego w Chrystusie, w ogóle nie dostrzegają Go w Starym Testamencie. Zasłona leży na ich sercach, potrzebują nawrócić się do Pana.

Nasza służba ma kierować SJ do Chrystusa, bez Niego nie dostąpią bowiem zbawienia. To sprawa bardzo poważna. Są związani, potrzebują pomocy i wsparcia.

Napisałaś, że Szymon nigdy Ciebie nie zrozumie, gdyż nie był SJ. Ileż to razy kierowałaś te same słowa do mnie?

Pozwól, że zacytuję słowa Psalmu 139:
"Panie, zbadałeś mnie i znasz.
Ty wiesz, kiedy siedzę i kiedy wstaję, Rozumiesz myśl moją z daleka.
Ty wyznaczasz mi drogę i spoczynek, Wiesz dobrze o wszystkich ścieżkach moich.
Jeszcze bowiem nie ma słowa na języku moim, A Ty, Panie, już znasz je całe.
Ogarniasz mnie z tyłu i z przodu I kładziesz na mnie rękę swoją."

Nie uciekaj się do ocen, gdyż to Bóg bada serca.

Pozdrawiam Cię serdecznie w Panu,
A

Reply
Szymon
11/2/2017 03:01:08 pm

Basiu, masz rację. Nigdy nie byłem Świadkiem Jehowy, ale nigdy też nie byłem alkoholikiem i bezdomnym, więc nie rozumiem alkoholika i bezdomnego. Nie mogę starać się im pomagać. Nie byłem notorycznym złodziejem i mordercą, więc ich nie rozumiem. Nie mogę do nich wychodzić z Ewangelią o Bożym przebaczeniu i Łasce, bo nie wolno mi. A może tylko Świadkowie Jehowy są uprzywilejowaną grupą, których nie wolno nam, niewtajemniczonym dotykać, głosić im prawdziwej dobrej Nowiny, bo jest ona zarezerwowana dla wtajemniczonych? Piszesz, że Ty i inni świadkowie głosili ze szczerych pobudek i z miłości do Boga… Powiedz, czy katolicy nie głoszą pośrednictwa Maryi ze szczerych pobudek i z przekonania, że jest ona pośredniczką do Pana Jezusa? Czy muzułmanie , którzy poświęcają swoje życie wysadzając się dla Allaha, mordując przy tym dziesiątki niewinnych ludzi, nie działają z głębokiego przekonania? Jak możesz powiedzieć, że przez trzydzieści lat głosząc kłamstwa Strażnicy wypełniałaś Wolę Bożą? Uważasz, że usprawiedliwia Cię to, że miałaś szczerą chęć służenia Bogu? Pomyślałaś o tych, którzy idąc za Twoim głoszeniem są już po tamtej stronie? Uważasz, że ze względu na szczerość tamtych Twoich i ich poglądów, ci ludzie są zbawieni? Zbawienie jest tylko w Chrystusie Synu Bożym, który jest Bogiem. Głoszenie innego Chrystusa jest skazywaniem słuchaczy na wieczne potępienie. Bardzo długo nie reagowałem na Twoje komentarze pod adresem społeczności i starszych. Uzurpujesz sobie prawo do krytyki i osądzania pastorów i starszych i w ogóle społeczności pod wpływem modnej dzisiaj nauki, że nie potrzeba nam społeczności, bo każdy indywidualnie może być kościołem. Mylisz się bardzo. Jeżeli mierzi Cię brat lub siostra tutaj na ziemi, to jak myślisz spędzić z nimi całą wieczność? Zastanów się, jakie emocje Tobą powodują i czego szukasz w społecznościach wierzących? Jak Bóg może do Ciebie przemawiać, jak nie może za Tobą nadążyć przy Twojej wędrówce od zboru do zboru? Piszę o emocjach, bo zarzekasz się, że możesz nie pisać jak sobie tego nie życzymy. My chcemy, żebyś pisała. Po to jest ten blog, aby dyskutować i przedstawiać swoje racje oparte na Słowie Bożym. Kto Tobie zabronił wypowiadać się w Misji Łaski, że napisałaś kiedyś, że trzeba mieć buzie na kłódkę, bo inaczej jesteś osobą niepożądaną? Kto Tobie powiedział, że świadkowie znają Biblię? Studium świadków jest diabelskim programowaniem adepta, aby nie rozumiał więcej niż mu wpojono. To nazywasz znajomością Biblii? Co z tymi odrzuconymi przez organizację, którzy w rozpaczy popełnili samobójstwa, co z dziećmi molestowanymi przez starszych, którzy pozostali bezkarnymi? Czy dlatego, że Ciebie to nie dotknęło, nie ma tego problemu? Basiu, kocham Cię jak siostrę, która z trzech tylko jedna mi została, ale nie mogę zgodzić się z Twoim rozumowaniem. Chcesz służyć Chrystusowi, a ciągniesz za sobą ogon organizacji. Jak mają odbierać Twoje posty Ci, którzy chcą wyjść z tej sekty? Każdy potrzebuje społeczności ludzi wierzących. Czy naprawdę wszystkie społeczności chrześcijańskie są złe?
Basiu, zachęcam Cię, nie napominam. Pozdrawiam Cię serdecznie w naszym Panu Jezusie Chrystusie.
Szymon

Reply
Barbara
11/3/2017 02:36:40 am

Aniu i Szymonie,
Zacytuję moje słowa: "Ja będąc SJ rozumiem dlaczego tak, a nie inaczej myślą czy robią".
Chcę przez to powiedzieć, że nie dziwię się reakcji SJ na inaczej wierzących, bo są w szponach organizacji i przeświadczeni, że słuchają Boga. Tylko to chciałam powiedzieć bo odnoszę wrażenie, że to jest kością niezgody i moja "obrona" świadków jest źle rozumiana.
pozdrawiam

Reply
Edek link
11/3/2017 01:32:40 pm

Myślę ,że powinniśmy cieszyć się, iż tylu Świadków Jehowy dostępuje łaski Naszego Pana. To Jego dzieło a nie nasze On może nas tylko używać do Swego Planu zbawienia. Dziękujmy Mu co dzień, że wyrywa tych ludzi z przedsionka piekła, chwała Mu za to. Tak Świadkowie są przeświadczeni,że służą Bogu. Człowiek to nieźle wykorzystuje- czyli chęć służenia Bogu- manipulując drugim człowiekiem.Dlatego tym bardziej cieszmy się z naszego wyzwolenia w Chrystusie Panu naszym i nieśmy każdemu orędzie łaski, jeśli Bóg chce nas używać.Wszystko oddajmy Bogu a On zadba o resztę . Ja też ubolewam nad zwiedzeniem jakie dotyka tych ludzi- Świadków i nie tylko. Kochani Pan Jezus wie jak wybawić każdego, z tym że nie każdy chce tego wybawienia.
Panie Jezu przyjdź bo godny jesteś chwały, uwielbienia i całkowitego oddania- Tyś życiem naszym.

Reply
morwa
11/5/2017 06:28:47 am

Edwardzie,co masz na mysli pisząc o wyrywaniu SJ z przedsionka piekła? Czy mam rozumieć,że jeżeli ktoś stamtąd nie wyjdzie trafi do piekła? Wielu wspaniałych ludzi tak było i wciąż jest... Wielu zmarło już ,znałam ich osobiście... Gdzie poszli? Do piekła?

Reply
Edek link
11/5/2017 10:28:19 am

Droga Morwo wiem, że znasz Pismo . Po wszystkich komentarzach, widzę iż masz swój własny obraz tego wszystkiego. Ja staram się tylko iść zgodnie z tym jak mi podaje Duch, którego nie szukałem i nawet nie prosiłem już o nic. Jednak Bóg widząc to po swojemu zechciał w swej łasce objawić mi Kim jest. Objawił się też poprzez Słowo jako Ojciec, Syn i Duch Święty. Tego Ducha się chcę trzymać. Kiedyś po wyjściu z organizacji zafascynowała mnie nauka Russella o restytucji. Jakie to było fascynujące - człowiek wylał wodę i zgasił piekło- "wiedział lepiej od Boga". Ta nauka głosiła dość podobnie jak ewangelia sukcesu, że wszyscy będą zbawieni z tą różnicą iż ci , którzy nie będą zbawieni nie doznają potępienia. Co najwyżej nie będą istnieli. Dlatego dziś odrzucam w całości te ludzkie spekulacje i widzenie po swojemu. Jezus wyraźnie powiedział: "Mówię wam moim przyjaciołom , nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, a potem już nie są w stanie już nic więcej zrobić.Wskażę wam kogo się bać. Bójcie się Tego, który po zabiciu ma prawo wtrącić do miejsca kary!Tak !Mówię wam Tego się bójcie!Łuk 12:4-5. "Kto uwierzy i zostanie ochrzczony będzie zbawiony, a kto nie uwierzy będzie potępiony" Mr 16:16 "Kto wierzy w Syna, ma życie wieczne, kto natomiast odmawia Synowi posłuszeństwa, nie zazna życia, lecz ciąży na nim Boży gniew" Jana 3:36 "Kto łamie Prawo Mojżesza, ten bez litości, na podstawie dwóch lub trzech świadków ponosi śmierć.Rozważcie zatem o ile sroższej kary winien będzie ten, kto podeptał Syna Bożego, zbezcześcił krew przymierza, przez którą został uświęcony i znieważył Ducha łaski...Zemsta do mnie należy, Ja odpłacę" Hebr. 10:28-30 Ja także znam wiele wspaniałych osób z organizacji jak i z poza tylko chcę być posłuszny Słowu. Tak wierzę,że jak powiedział Jezus ludzie, którzy nie uwierzą będą potępieni. Daleki jestem od potępiania kogokolwiek , kto jest w Organizacji czy nawet poza np. w Kościele Katolickim - zostawiam to Bogu bo według tego co wiem ze Słowa - On wie lepiej , Jego osąd będzie sprawiedliwy. Póki żyję na tym świecie będę głosił zbawienie w Imieniu Jezusa. Myślę,że On wiedział co mówi.


Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.

    JW Pomoc

    Witamy Cię serdecznie na blogu strony Grupy Wsparcia dla byłych Świadków Jehowy.

    Kategorie

    All
    321aska
    379ycie Z Bogiem
    AKTUALNOŚCI
    AKTUALNOŚCI
    BIBLIA
    BOŻE DZIAŁANIE
    CHRZEST
    CYTATY ZE STRAŻNIC
    CYTATY ZE STRAŻNIC
    CZŁOWIEK
    DUCH ŚWIĘTY
    ESCHATOLOGIA
    FILMY
    GŁOSZENIE
    GRZECH
    IMIĘ BOŻE
    IMIĘ BOŻE
    ISTOTA BOGA
    JEZUS CHRYSTUS
    KONFERENCJE I SPOTKANIA
    KOŚCIÓŁ
    KRZYŻ
    KSIĄŻKI
    MODLITWA
    NAPISZ DO NAS
    NASZE WYZNANIA
    NAUCZANIE ŚJ
    OSTRACYZM
    PODSTAWY WIARY
    POLEMIKA
    PROBLEMY BYŁYCH ŚJ
    PROROCTWA
    STRACH
    SWIADECTWA
    WSPARCIE
    WYBRANE WERSETY
    WYKLUCZENIE
    ZADAJ PYTANIE
    ZBAWIENIE

    Archiwa

    October 2022
    September 2022
    August 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    April 2022
    March 2022
    February 2022
    January 2022
    October 2021
    September 2021
    August 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    August 2018
    July 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    May 2016

    RSS Feed



DONATE / WESPRZYJ NAS
Obraz
KOŚCIÓŁ EWANGELICZNY MISJA ŁASKI W WARSZAWIE
ul. Okocimska 3
01-114 Warszawa

Nabożeństwa:
Niedziela, godz. 11:00
Środa, godz. 19:00

Numer konta Kościoła. 
Bank Credit Agricole Polska: 
Kościół MISJA ŁASKI
PL 70 1940 1076 3009 2644 0001 0000
SWIFT: AGRIPLPR
  • Witamy
  • O nas
  • Historia
  • Wierzymy
  • Kościoły
  • Media
    • Nabozenstwa Online
    • Q&A
    • Publikacje
    • PolCon 2016 - YouTube >
      • PolCon 2015
      • PolCon 2014
    • Nauczania Audio >
      • Q&A Mam Pytanie
      • 10 przykazań - audio
      • ŁASKA - ŁK 15
      • Eurocon 2018
    • Nauczanie video >
      • Nauczanie video 1
      • Nauczanie video 2
      • Nauczanie video 3
      • Carl H. Stevens
      • 10 przykazań
      • Prawdziwe Relacje
      • Kręgosłup - przekonania
    • Galeria zdjęć >
      • PolCon 2015
      • Zakonczenie ChIBiM - Krakow
      • Eurocon 2014
      • Festiwal Nadziei
      • Bielice 2013
    • Muzyka
    • Swiadectwa
    • GGWO YouTube
    • GGWO Facebook
    • BIBLIA audio
    • PolCon 2022 >
      • PolCon 2022 ANG
  • Blog
  • Służby
  • Kontakt
  • English